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ANCIAN REGIME Nov-Dec. 2020 N°228

22 / 12 / 2020 

Ancian Regime

    Lo vòte de la lei « Securitat globala », leis agressions policieras successivas son vengudas lo decòr quotidian d’esto poder que conèisse per responsa que lo mòt « republican ». Lei frasètas de Macron sus leis « imatges vergonhòs » deis arris policiers racistas ò encar la creacion per Castex d’una comission per tornar veire la lei repressiva votada per sa majoritat, pòdon pas escondre la logica de destricotatge d’aquesta democracia formala. Se l’autoritarisme fa lèi, sei manifestacions vènon insuportablas per de categorias socialas nòvas de populacion, a flor e mesura que s’apichonisse l’imatge dau president.

   Mai darrier lo pontin, s’enregan lèis e decrèts, votats, signats, aplicats mai ò mens. Segur, lo centralisme autoritari es pas nòu per nautrei. Seriá mai perfectible ! Un decret, signat lo 14 avost darrier a la chut-chut refortisse lei derivas de l’Estat. Degun resson dei medias, nimai de l’oposicion. Aquest decrèt transfòrma lei Direccions despartamentalas interministerialas (DDI), qu’èran sota responsabilitat dau premier ministre, en « servicis desconcentrats de l’Etat dependent dau ministre de l’Interior ». D’ara en davant son « plaçadas sota l’autoritat dau prefèct dau despartament ». Ren de nòu ?
  Doas causas au mens ne’n davalan : - Totei lei questions d’organizacion dau territòri (agricultura, sociau, transicion ecologica, urbanisme, cultura…) son ara sota contraròtle de l’Interior, prioritat es donada a « l’|òrdre public ». Concrètament : la cultura, l’ecologia, lo sociau passan sota contraròtle de Darmanin, e premier, lo ministèri de la Santat es somés a de mesuras repressivas… Va sabiatz ? - Lei prefècts, de representants d’Estat, vènon agents dau ministèri de l’Interior, çò refortisse son intervencion regaliana ja prioritària.

   Adonc l’Interior vèn lo sol ministèri present dins lei territòris.
   Tot projèct de proximitat es sota contraròtle refortit e endevinam lei consequéncias per lei
« projècts grands » e infraestructuras inutilas : transpòrts (LGV), centres comerciaus, sites productivistas (Milavacas, norrigatge porcin, aviar…), tèrras agricòlas artificializadas. En revenge, securitat garantida per lei multinacionalas per sei projècts : la Transicion ecologica se fa doblar dins l’aplicacion dau contraròtle de l’aiga e la qualitat de l’èr. Va sabiatz ?

   Una fortor de retorn a l’Ancian Regime : Macron governa encuei ambé dos ministèris : lei Finanças e L’Interior. L’Intendant de la Ferma generala tòrna parèisser ambé lo Luectenant generau de la políçia, totei dos à l’origina de la pojada revolucionaria de 1789. Comparason fa pas raison ? La seguida es d’escriure. Entretant, l’òrdre liberau e la fòrça bruta senhorejan ambé totei sei contradiccions explosivas. Cu saup, aquesta politica autocratica renfortida pòu èstre a l’origina de polidei vendémias, que siam jamai estats tant dintre la crisi politica d’aquest regime ?

Gerard TAUTIL
Traduccion http://locebier.free.fr

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Ancien Régime  

  Le vote de la loi « Sécurité globale », les agressions policières qui se succèdent à la petite semaine sont devenus le décor quotidien de ce pouvoir qui n’a en bouche pour réponse que le mot « républicain ». Les petites phrases de Macron sur les « images honteuses » des bavures policières racistes ou encore la création par Castex d’une commission pour revoir cette loi répressive votée par sa propre majorité, ne peuvent masquer la logique du détricotage de cette démocratie formelle.  Si l’autoritarisme fait loi, ses manifestations quotidiennes insupportent à mesure qu’elles touchent de nouvelles catégories sociales et que l’image du président décline.

  Mais derrière la scène, s’enchaînent lois et décrets, votés, signés, appliqués à des degrés divers. Certes, le centralisme autoritaire n’est pas nouveau pour nous. Il serait même perfectible ! Un décret, signé en catimini le 14 août dernier accentue les dérives de l’Etat. Les médias n’ont pas fait écho, l’opposition n’en a rien dit. Ce décret transforme les Directions départementales interministérielles (DDI), qui étaient sous la responsabilité du 1er ministre, en « services déconcentrés de l’Etat relevant du ministre de l’Intérieur ». Elles sont dorénavant « placées sous l’autorité du préfet du département ». Rien de nouveau ?  

   Cela veut dire au moins deux choses :
- Toutes les questions d’organisation du territoire (agriculture, social, transition écologique, urbanisme, culture…) sont à présent sous contrôle de l’Intérieur, la priorité est donnée à « l’ordre public ». Concrètement : la culture, l’écologie, le social passent sous contrôle de Darmanin, le ministère de la Santé relève avant tout de mesures répressives… Le saviez-vous ?
- Les préfets, de représentants de l’Etat, deviennent agents du ministère de l’intérieur, ce qui renforce leur intervention régalienne déjà prioritaire.

  L’Intérieur devient donc le seul ministère présent dans les territoires.
Tout projet de proximité est sous contrôle renforcé et on devine les conséquences pour la réalisation des « grands projets » et infrastructures inutiles : transports (LGV), centres commerciaux, sites productivistes (Millevaches, élevage porcin, aviaire…), terres agricoles artificialisées. En revanche, sécurité garantie pour les multinationales et leurs projets : la Transition écologique se fait doubler dans l’application du contrôle de l’eau et la qualité de l’air. Le saviez-vous ?

  Une forte odeur de retour à l’Ancien Régime : Macron gouverne aujourd’hui avec deux ministères : les Finances et L’Intérieur. L’Intendant de la Ferme générale refait surface en compagnie du Lieutenant général de la police, tous deux à l’origine de la montée révolutionnaire de 1789. Comparaison n’est pas raison ? La suite reste à écrire. En attendant, l’ordre libéral et la force brute règnent avec toutes leurs contradictions explosives. Qui sait, cette politique autocratique renforcée peut être à l’origine de belles vendanges, car nous n’avons jamais été autant au cœur de la crise politique de ce régime.




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