Acuelh / Accueil
Editoriau / Editorial
D'aicí e de'n pertot
Sociau / Social
Politica / Politique
Istòria / Histoire
Cartabèu/Bloc-notes
Societat / Société
En revista / En revue
Botica / Boutique
Forum
Contact

   
   

Editoriau / Editorial

Au fil du temps notre revue s'enracine (Occitania-Lo Cebier n°203)

27 / 03 / 2016 

Au fieu dau temps, nòstra revista fa raiç

  De còps que l’a lo temps sembla s’immobilizar sensa relambi.., mentre que dins un virar d’uelh tòrna prendre plaça dins l’actualitat borrolada. L’i siam ara. Lo governament dei tres pichons caps dei « reformas » socialas desconoisson aqueste retorn dei decisions impopularas : estat d’excepcion qu’esconde son nom, descasença de nacionalitat, sortida am’onor de la còla capoliera de la Gàrdia dei sagèus,  « lei travalh » que manda dins la carriera de categorias socialas pertocadas, aclapament dei lengas minorizadas, remonta de la societat civila que manifesta còntra lei gas de sistre. Avèm pas fach lo torn deis auvaris nuclears qu’esconde un poder e de médias complicis. Bota anatz, parlem pas d’expedicions militàrias au Levant Mejan, nimai dei politicas mercantilas dins lo Gof ambé lei dictaturas localas : miratges còntra petròli, legion d’onor per prima !

  Siam dins una temporada que la senèstra « sociala e democrata » en plaça a Matinhon barra tota eissida de crisis a repeticions. Au bòn pòble solenciós, per seis oposicions qu’esperan de recoltar la frucha dau maucontentament, a ren de dire se non d’esquichar totjorn mai la pessalha e s’apreparar a la casuda dins lo tomple. La seguida serà cargada de consequéncias per tot lo monde.

   Aqueste numerò de Lo Cebier es lo rebat d’aquelei situacions de confrontacions d’eissidas incertanas. I trobaretz de soscadissas sus l’actualitat politica ambé Arvèi Guerrera, e mai una soscadissa sus la question de l’actuala « Metropòli » a la saussa Gaudin ; un dorsier sus l’escambi inegau ambé lo varès Jòrdi Baroni dins la premiera partida de la revista (la mixitat deis articles es aici articulada) ; per l’actualitat, lo Gilabèrt Brawanski nos porgisse un focus sus la mobilizacion còntra lei gas de sistre. Auretz la primor d’un mini-dorsier sus lei produccions dei marcas « país » (labèus) per una especialista d’aquela cèrca d’innovacion au país. Auretz puei la presentacion d’un document sus la question de l’immigacion viscuda per nòstreis amigas Bernadeta Racochòt e Faneta Salis-Schmitt. E per acabar pas, una responsa a l’article de Uc Jourde dins la premiera partida de la Revista (Es lo Partit Occitan d’esquèrra ?) per vòstre servitor.

   Cric, crac, nòstre cònte es acabat per aqueste numerò. Bòna lectura.

                                                             Gerard TAUTIL

-------------------------------------

Traduccion http://locebier.free.fr

Au fil du temps notre revue s'enracine

   Des fois le temps semble s'immobiliser...sans cesse, alors que,en un clin d'oeil, il reprend sa place dans une actualité bousculée.Nous y sommes donc. Le gouvernement aux trois petits chefs des réformes sociales méconnaissent ce retour aux décisions impopulaires : état d'exception qui cache son nom, déchéance de la nationalité, sortie avec honneur de la garde des sceaux de l'équipe gouvernementale, "loi travail" qui envoie dans rues les catégories sociales concernées, enterrement des langues minorisées, remontée de la société civile qui manifeste contre les gaz de schiste.Nous n'avons pas fait le tour des accidents nucléaires que cachent un pouvoir et des médias complices.Et allons donc! Ne parlons pas des expéditions militaires au Moyen-Orient ni des politiques mercantiles dans le Golfe avec les dictatures locales : mirages contre pétrole, légion d'honneur en prime!

   Nous sommes dans une période dans laquelle la gauche "sociale et démocrate" en place à Matignon barre toute issue aux crises à répétitions.Au bon peuple silencieux, pour ses oppositions qui attendent de récolter le fruit du mécontentement, il n'a rien à dire sinon de pressurer un peu plus le menu fretin et à se préparer à la chute dans l'abîme.La suite sera chargée de conséquences pour tout le monde.

   Ce numéro de Lo CEBIER est le reflet de ces confrontations aux issues incertaines. Vous y trouverez des réflexions sur l'actualité politique avec Hervé Guerrera, également sur l'actuelle question de la "Métropole" à la sauce Gaudin ; un dossier sur l'échange inégal (Tafta) du varois Georges Baroni dans la première partie de la revue (la mixité des articles est à présent articulée); pour l'actualité, Gilbert Brawanski présente un dossier sur les gaz de schiste et la mobilisation en cours. Vous aurez droit à un mini-dossier sur les productions aux marques "pays" (labels)par une spécialiste dans ce domaine d'innovation.Vous aurez également la présentation d'un document-témoignage sur l'immigration vécue de nos amies Bernadette Racouchot et Françoise Salice Schmitt. Et pour conclure un article-réponse de la part de votre serviteur à la question posée par Uc Jourde "le Partit Occitan est-il de gauche?"

Notre conte se termine pour ce numéro. Bonne lecture.



Leis editoriaus precedents