Acuelh / Accueil
Editoriau / Editorial
D'aicí e de'n pertot
Sociau / Social
Politica / Politique
Istòria / Histoire
Cartabèu/Bloc-notes
Societat / Société
En revista / En revue
Botica / Boutique
Forum
Contact

   
   

Editoriau / Editorial

Doble zéro. Lo Cebier n°130

13 / 12 / 2012 

Editoriau N°130
                           « Doble Zéro »

   La crisi economica que gançalha lo monde liberau, « sistemica » coma se ditz ara, a d’efièchs despariers. A vista de nas, la scèna politica exagonala d’encuei es un teatre dei manòbras tuergas d’una drecha au sòu que cèrca son camin de Sant Jaume. Es tanben lo luec dei rescòntres improbables d’un electorat populari, dei classas mejanas e d’una senèstra elegida, fa siès mes, dins l’espèra d’una politica diferenta de la drecha. Degun pòu dire çò que se passarà deman, mai l’espectacle de la politica dau jorn a la jornada es dau jamai vist dempuei de temps ! Qu’es pas lo triple A reduch a dos qu’es en causa, lo charavari es enluec…senon entre dos ego passats de l’escarniment a l’escande de pelhaires. Per la drecha orfanèla, la guèrra dei pichonei caps es au paroxisme : resultats de la votacion refusats, sonada a referendom, creacion d’un grop filhonista independent au parlament e ultimatom de Sarkozy de quitar lo chaplàs. La totala, qué !

   A senèstra, es pas mieus : la politica d’austeritat dau governament a monstrat fòrça compreneson per d’unei « colombs » e lo grand patronat. Sa politica repressiva (Auròra Martin,  Ròms, immigracion…) s’es calcada sus aquela de la drecha. Lei grandei trabalhs son pas arrestats (iter, EPR-nuclear, LGV…) maugrat lo deute. Pasmens, non pòt ignorar aqueste poder lei ciutats de la paurilha, leis usinas barradas, lo monde que tomban en dolilha. L’apogèu es dins la repression dau monde paisan en pais nantés. Lei « fòrças de l’òrdre » se liuran a de violéncias incrediblas en temps de patz còntra de manifestants pacifics en majoritat. Se lei paisans rebecan, es en causa de la consciéncia dau darrier combat (per 1% dei  paisans que fan lei badalhs !) contra sa disparicion.  Leiçon durassa que lei salons elisèus an de ressons ensordits dins lo Centre-Capitala.

   Aquestei dos partits de la politica d’Amont s’acaptan la realitat sociala e leis enjuecs de deman per la planèta. Pasmens de solucions son possiblas per crear d’emplecs e respondre ais enjuecs climatics coma a la conversion socio-energetica. Semblan ignorar que leis aventuras fòrça mai dangeirosas son totjorn la resulta dei politicas de poder
per eu. Tot aquò se fa a bèl esprèssi sens se rendre compte que lo FN es a l’agachon. Tot aquò sente coma un peis poirit. Siam dins lo doble zéro de la politica.
                                                                                                                
                                                                                                                              Gerard TAUTIL
  
-----------------------          -----------------------

                      Double Zéro                      

   La crise économique qui secoue le monde libéral, "systémique" comme on l'appelle à présent, a des effets différents. A vue de nez,la scène politique hexagonale d'aujourd'hui est le théâtre des manoeuvres stériles d'une droite au sol qui cherche son chemin de Saint Jacques. C'est aussi le lieu des rencontres improbables d'un électorat populaire, des classes moyennes avec une gauche élue, il y a six mois dans l'attente d'une politique différente de la droite.Personne ne peut dire ce qui se passera demain, mais le spectacle de la politique au jour le jour est du jamais vu depuis longtemps. Car ce n'est pas le triple A réduit à deux qui est en cause,le charivari n'est nulle part.., sinon entre deux ego passés de l'injure à l'esclandre de chiffonniers. Pour la droite orpheline, la guerre des petits chefs est à son paroxysme: résultats d'un vote refusé, appel à référendum, création d'un groupe filloniste indépendant au parlement et appel de Sarkozy à cesser le massacre. La total, hein!

   A gauche, ce n'est guère mieux: la politique d'austérité du gouvernement a montré une très grande compréhension pour certains "pigeons" et le grand patronat. Sa politique répressive (Aurore Martin, Roms, immigration...) s'est calquée sur celle de la droite.Les grands travaux ne sont pas arrêtés (iter, EPR-nucléaire,LGV )malgré la dette.Ce pouvoir ne peut cependant ignorer les cités du monde de la pauvreté, les usines qui ferment et tout ces gens livrés à la mendicité. On est à l'apogée de la répression du monde paysan en pays nantais. Les "forces de l'ordre" se livrent à des violences incroyables en temps de paix contre des manifestants pacifiques en majorité. Si les paysans répliquent c'est bien à cause de la conscience qu'ils ont de leur dernier combat(pour ce 1% qui se meurt) contre leur disparition. Très dure leçon dont les salons élyséens n'ont que des échos assourdis dans le Centre-Capitale.

   Ces deux partis de la politique d'En-Haut se dissimulent  la réalité sociale et les enjeux de la planète pour demain.Cependant des solutions sont possibles pour créer des emplois et répondre aux enjeux climatiques comme à la conversion socio-énergétique.Ils semblent ignorer que les aventures les plus dangereuses sont toujours le résultat des politiques du pouvoir pour lui-même.Tout cela se fait à bon escient sans se rendre compte que le FN est aux aguets.Tout cela dégage une odeur de poisson pourri. Nous sommes dans le Double Zéro de la politique.                    

                                  Gérard Tautil
                    


Leis editoriaus precedents