Acuelh / Accueil
Editoriau / Editorial
D'aicí e de'n pertot
Sociau / Social
Politica / Politique
Istòria / Histoire
Cartabèu/Bloc-notes
Societat / Société
En revista / En revue
Botica / Boutique
Forum
Contact

   
   

Editoriau / Editorial

Bòna annada 2012 ais endeutats de la creissença !(Lo Cebier n°126)

26 / 01 / 2012 

                     Bòna annada 2012
            ais endeutats de la creissença !


  Dins la cartografia dei nivèus de respectabilitat  financiera, s’es dubèrta  una trapa sota lei pès dei responsables deis economias « nacionalas » co-actors de la crisi financiera mondiala. Per França pereu, leis agéncias de notacion -que sabon pas que saludar e donar d’envam a la finança quora tot va ben- an decidit de baissar lo plafon (ò lo postam, coma volètz). Aquò cambia pas grand causa a l’afaire e França passèt de AAA a AA+. Au novèu juec dei chifras e dei letras, Standard and Poor’s pòu totjorn classar la malautiá, lo deute public demenirà pas d’un peu : lo trauc que lei bancas vòlon e pòdon plus tapar ven mai fons. Siam dins lo gras mai grand de la ficcion economica. La barrutlada es sensa confinha e leis Estats son dins lo fangàs financiers d’ont s’aubaran plus ges. Aquela religiositat per la finança es lo darrier catechisme, estadi suprème dau capitalisme, ò de l’imperialisme porgit ai pòbles, coma disiá l’autre…

  Tot aquò es de bòn vèire. Per tornar montar en division superiora,  lo Paradís AAA deis endeutats de la creissença, leis Estats europencs an, dins sa majoritat, mes en plaça de politicas de rigor vès lei ciutadans. E la « Pacha fiscala », novèu tractat de la finança europenca, de durbir un plan novèu d’austeritat. França ensenhèt lo camin (totjorn davans, qué !) e Nano 1er diguèt qu’entre AAA e AA+ l’onchadura cambiava ren ; seriam dins una situacion que l’equilibri seriá lèu retrobat, portat per un tresen plan de rigor dins lei setmanas venentas. Fai tirar Marius, Alemanha sauprà pron d’ora que siam lei melhors.

   Aquela Euròpa qu’avèm vouguda, per la transformar e donar responsas democraticas ai pòbles  còntra leis Estat centralistas e mercadiers, es a de fugir dins una espirala que leis aparaires dau “libre- escambi” e leis “elèits” europencs mestrejan pas ges. La religiositat dau vedèu d’òr es  pas d’a passat temps. Per pas tombar dins lo catastrofisme anonciat, la sortida de l’androna es estrecha, mai...Per tornar bastir de politicas publicas, per ganhar a cha pauc de poders de proximitat dins l’encastre internacionau còntra l’austeritat deis Estats, resta lo camp dei solidaritats internas e externas e la respòsta dei moviments sociaus. L’euroregion occitana que volèm es dins aquela encaminament, per respondre autrament ais afaires “regionaus” de l’Estat (emplecs, politicas energeticas, transpòrts, culturas...). A ela tanben d’impausar de solucions de proximitat, per sortir de l’onchadura dau AAA/AA+ que nos escana totei, regions e nacionalitats europencas. Tòrnan au premier plan lei politicas federalistas e d’autonomias diferenciadas qu’avèm de fargar ! E vèngue 2012 l’annada dau cambiament !

                                                                                                                Gerard TAUTIL
Traduccion: http://locebier.free.fr
---------------------
                          

                  Bonne année 2012
           aux endettés de la croissance!

    Dans la cartographie des niveaux de respectabilité financière, une trappe s’est ouverte sous les pieds des responsables des économies « nationales », co-acteurs de la crise financière mondiale. Pour la France également, les agences de notation qui ne savent que saluer et appuyer à la finance quand tout va bien, ont décidé de baisser le plafond (ou le plancher, comme vous voulez). Cela ne changea pas grand-chose à l’affaire et la France passa du AAA+ a AA+. Au nouveau jeu des Chiffres et des Lettres, Standard and Poor’s peut toujours classer la maladie, la dette publique ne diminuera pas d’un poil : le trou que les banques ne veulent ou ne peuvent plus combler devient plus profond. Nous avons atteint le degré le plus grand de la fiction économique. La chute est sans limite et les Etats sont dans le bourbier financier d’où on ne se relève plus. Cette religiosité pour la finance est le dernier catéchisme, stade suprême du capitalisme, ou de l’impérialisme « offert » aux peuples, comme disait l’autre…

    Tout cela est évident. Pour remonter en division supérieure, le Paradis AAA des endettés de la croissance, les Etats européens ont, dans leur majorité, mis en place des politiques de rigueur pour les citoyens. Et le « Pacte fiscal », nouveau traité de la finance européenne, d’entamer un nouveau plan d’austérité. La France ouvrit la voie (toujours en avant, n’est-ce pas !) e Nano 1er de nous dire qu’entre AAA+ et AA+, l’onction ne changeait rien ; nous serions dans une situation où l’équilibre serait vite retrouvé, porté par un troisième plan de rigueur pour les semaines qui viennent. Et fais tirer Marius, l’Allemagne saura toujours assez tôt que nous sommes les meilleurs…

    Cette Europe que nous avons désirée, pour la transformer et donner des réponses démocratiques aux peuples contre les Etats centralistes et marchands, est en train de s’échapper dans une spirale où les défenseurs du « libre-échange » et les « élites » européennes ne maîtrisent plus rien. La religiosité du veau d’or n’appartient pas qu’au passé. Pour ne pas sombrer dans le catastrophisme annoncé, la sortie de l’impasse est étroite, mais… Pour rebâtir des politiques publiques, pour gagner peu à peu des pouvoirs de proximité dans le cadre international contre l’austérité des Etats, il nous reste le champ des solidarités internes et externes et la riposte des mouvements sociaux. L’Euro région occitane que nous voulons est dans ce cheminement, afin de répondre autrement aux affaires « régionales » de l’Etat (emplois, politiques énergétiques, transports, cultures…). A elle d’imposer des solutions de proximité pour sortir de l’onction AAA+/AA+, qui nous escroque tous, régions et nationalités européennes. Reviennent alors au premier plan les politiques fédéralistes et d’autonomies différenciées que nous devons forger. Et vienne 2012, l’année du changement !

                                                                                                                      Gérard TAUTIL





Leis editoriaus precedents