Acuelh / Accueil
Editoriau / Editorial
D'aicí e de'n pertot
Sociau / Social
Politica / Politique
Istòria / Histoire
Cartabèu/Bloc-notes
Societat / Société
En revista / En revue
Botica / Boutique
Forum
Contact

   
   

Editoriau / Editorial

Civilizacion

03 / 06 / 2004 

Civilizacion

Freud, dins un article que passèt inapercèuput en França (reeditat en 1970 sota lo títol de “Malaise dins la civilizacion”), definís aquela coma la “totalitat deis òbras que l’institucion nos aluncha de l’estat animau de nòstreis aujòus e que servon en doas causas :la proteccion de l’òme còntra la natura e la reglementacion dei relacions deis òmes entre elei”.

L’actualitat mediatico-politica de Visan, aqueste vilatjonet vauclusian trach sota lei fuòcs mediatics de TF1, nos remanda l’imatge d’aquela civilizacion dau Sègle XXI. La television-realitat fa un chaple dins una Euròpa tocada per lo virús de la médiocrité dei medias d’Otra-Atlantic. Fins ara, Provença aviá estada esparnhada per aquelei caricaturas d’un faus edonisme virant a la chauchavièlha.. Ambé l’afaire de Visan, recobram un retardàs!. De porcàs d’Epicure , se disent convertits a l’estat de “païsans” dau  sègle passat, son mès en scèna.. Actors dau fenestron, promotors de la venda en ipermercat, actritz regionala de la scèna politico-mediatica, desobrats de la vida vidanta en cerca de prebendas, son censats viure coma nòstreis aujòus dau sègle XIX. Aquelei celebritats rivalizan de nullitat dins l’expression e l’accion de cada jorn. Tot aquò seriá pas grèu se reprodusián leis esquèmas de “pensada” que porgís l’inconscient collectiu lo mai primari. Nòstrei païsans provençaus s’enrabian davans aquela representacion que parla en son nom. La Confederacion Paisana se mobiliza, la FNSEA s’immobiliza. Pasmens leis odors empusedinadas d’aquesta television mercantila te cotiga lei narras d’un agricultor normalament constituit, qué! Alora?

Aqueste non eveniment es pas anodin. Exprimís una pensada coloniala en terren conquistat. Après lo descervelar lingüistic, la merdocritat culturala rabòta tota asperitat identitària.. Lo pièger es que nòstrei filosòfs en cort contunhan de parlar de “comunitarisme” dins cada article ò libre publicat a París. Se rendon pas còmpte que lo modèle d’integracion qu’aparan –l’universau abstrach, esto mòtle pretendut respublican- se muda en evacuacion au doat Sigmund aviá rason : la civilizacion subrepassa la natura e reglamenta lei rapòrts umans. Mai avèm la civilizacion que s’amerita.

Gerard Tautil


Civilisation

Freud , dans un article  qui passa inaperçu en France (réédité en 1970 sous le titre de “Malaise dans la civilisation”), définit cette dernière comme “la totalité des oeuvres et organisations dont l’institution nous éloigne de l’état animal de nos ancêtres et qui servent à deux fins : la protection de l’homme contre la nature et la réglementation des relations des hommes entre eux”.
L’actualité mediatico-culturelle de Visan, ce petit village vauclusien propulsé sous les feux médiatiques de TF1, nous renvoie l’image de cette étonnante civilisation du XXIe siècle. La télévision-réalité fait des ravages dans une Europe atteinte par le virus de la médiocrité des médias d’outre-Atlantique.Jusqu’à présent la Provencec avait été épargnée par ces caricatures d’un faux hédonisme tournant au cauchemar. Avec l’affaire de Visan, on rattrape le temps perdu. Des pourceaux d’Epicure, soit-disant convertis à l’état de “paysans” du siècle passé, sont mis en scène. Acteurs du petit écran, promoteurs de la vente en hyper-marché, actrice régionale de la scène politico-médiatique, désoeuvrés de la vie quotidienne  en recherche de prébendes, ils sont censés vivre comme nos ancêtres du XIXè. Ces célébrités rivalisent de nullité dans l’expression et l’action quotidiennes. Tout cela ne serait pas grave s’ils ne reproduisaient les schémas de “pensée “que véhicule l’inconscient collectif le plus primaire. Nos paysans provençaux enragent devant cette  représentation qui parle en leur nom. La Confédération paysanne se mobilise, la FNSEA s’immobilise. Pourtant les odeurs  nauséabondes de cette télévision mercantile chatouillent les narines de tout agriculteur normalement constitué. Alors?

Ce non-événement n’est pas anodin. Il exprime une pensée coloniale en terrain conquis. Après le décervelement linguistique, la merdiocrité culturelle rabote tout aspérité identitaire. Le pire est que nos philosophes en cour continuent de parler de “communautarisme” dans chaque article ou livre publié à Paris. Ils ne se rendent pas compte que le modèle d’intégration qu’ils défendent,-celui de l’universel abstrait, ce moule unique prétendument républicain- se transforme en tout à l’égout .Sigmund avait raison : la civilisation, par ses oeuvres, transcende la nature et réglemente les rapports humains. Mais on a toujours la civilisation qu’on mérite.



Leis editoriaus precedents