Acuelh / Accueil
Editoriau / Editorial
D'aicí e de'n pertot
Sociau / Social
Politica / Politique
Istòria / Histoire
Cartabèu/Bloc-notes
Societat / Société
En revista / En revue
Botica / Boutique
Forum
Contact

   
   

Editoriau / Editorial

Valsa a cinc temps. Lo Cebier N°208 - febrier 2017

12 / 02 / 2017 

VALSA A CINC TEMPS

  Estrània situacion politica qu’aquesta presidenciala dei primàrias que quitan pas de noirir lo quotidian televisuau e lo ciutadan badaud. De la drecha a la senèstra lei jornalistas an trobat dins aqueleis endevenènças de qué justificar sei subsidis… La tèla de fons es dreiçada  (quant aquò còsta au ciutadan ?), pòdon lei candidats espepidonar son argumentacion. E d’una, lei protagonistas a drecha an forabandit Sarkozy e Juppé. E de dos, lo Filhon, es vengut un vertadier morre de pòrc amb l’afaire dei travalhs suspausats de bòn revèn de sa molher qu’una premsa incivila mai civica a sortit a l’aise. L’escop ne’n siguèt mai fòrt que la justícia prenguèt sobde lo dorsier en mans. Valls puei, l’òme dei còps de menton, l’especialista de la descasença de nacionalitat, de la « lei travalh » e dau 49,3 (5 còps). Aqueste farlabicaire de laïcitat, s’es fach davançar per un collèga inesperat que, de desconoissut qu’èra es vengut pòrta-paraula d’une senèstra socialista escafada dei tauletas dau govèrn. Benesit siá Beneset  dins la liça dei rivalitats fratricidas ! Empacha pas lo Valls de revendicar son carisme electorau per la Senèstra còntra una Drecha au remouc de tèmas frontistas e portairèla de proposicions antisocialas e nuclearizadas . Siáu ieu (èri !) lo melhor ! E de quatre.

   De qué nos rèsta ? Au liberalisme macronista e au subrenquant centralista melanchonista, dos corrents que se dison eiretiers nòus… de la senèstra classica, la pòrta es grandament duberta per un FN qu’espera lo verdict enganaire deis urnas. Aquò fa cinc. Ve-lei lei Cinc Temps d’una valsa despietadosa per una Republica Cinquena qu’es porgida au monde d’enbàs, la peissalha de totjorn ! Menudalha d’encuei per avenidor mau-segur ? Onte son passats lei restancaires ? L’istòria fa soventei-fes d’escorchas o d’alònguis que te menan pas totjorn en paradís nimai en infèrn. Es d’aquestei me®diocritats politicianas qu’es sovent fach lo temps que vivèm  dau jorn a la jornada. E, fin finala, la classa politica, indirectament, a sachut inventat la valsa a cinc temps…  

Gerard TAUTIL

Traduccion : http://locebier.free.fr

---------------------

VALSE A CINQ TEMPS

   Etrange situation politique que cette présidentielle aux primaires qui ne cessent de nourrir le quotidien télévisuel et le citoyen innocent. Dans ces circonstances, de la gauche à la droite, les journalistes ont trouvé de quoi justifier leurs revenus... la toile de fond est dressée (combien cela coûte-t-il au citoyen?), les candidats peuvent mettre en avant leur argumentation vétilleuse.Et d'une, les protagonistes de droite ont sorti Sarkozy et Juppé. Et de deux, le Fillon donne la preuve de sa mauvaise humeur avec l'affaire des travaux supposés bien payés de son épouse qu'une presse incivile mais civique a sortit tranquillement.Le scoop fut d'autant plus fort que la justice prit rapidement le dossier en mains. Puis ce fut au tour de Valls, l'homme aux coups de menton, le spécialiste de la déchéance de nationalité, de la "loi travail"et du 49,3 (cinq fois).Ce falsificateur de laïcité s'est fait dépasser par un collègue inattendu qui, iconnu qu'il était, est devenu le porte-parole d'une gauche socialiste effacée des tablettes gouvernementales. Béni soit le Benoît arrivé dans la lice des rivalités fratricides! Cela n'empêche pas Valls de mettre en avant son charisme électoral pour la gauche, contre une droite à la remorque des thèmes frontistes et porteuse de revendications antisociales et pro-nucléaires.Je suis (j'ai été) le meilleur! Et de quatre!

   Que nous reste-t-il? Au libéralisme macroniste et à la surenchère mélanchoniste, deux courants qui se pensent héritiers nouveaux de la gauche classique,la porte et grande ouverte à un FN qui attend le verdict trompeur des urnes.Et cela fait cinq! Les voici les Cinq temps d'une valse impitoyable pour une Cinquième République offerte aux petits et au menu fretin de toujours.Petite chose aujourd'hui pour un avenir incertain. Mais où sont passés les résistants? L'histoire est souvent faite  de raccourcis et de détours qui vous conduisent souvent ni au paradis ni en enfer. C'est de ces mé(r)diocrités qu'est fait le quotidien. Finalement, la classe politique a su inventer indirectement la valsa a cinq temps...

Gérard TAUTIL


Leis editoriaus precedents